H BMW παρουσίασε τις νέες M3 sedan και Μ4 coupe, οι οποίες αποτελούν τις ισχυρές εκδόσεις της 3άρας και της νέας 4άρας αντίστοιχα, ενώ κάτω από το καπό μοιράζονται τον ίδιο 3λιτρο κινητήρα των 431 ίππων.
Μετά από αρκετές «διαρροές» στο διαδίκτυο, η βαυαρική φίρμα αποκάλυψε και επίσημα πλέον τις νέες M3 και Μ4, οι οποίες μοιράζονται τον ίδιο 3λιτρο TwinPower Turbo κινητήρα των 431 ίππων και 550 Nm ροπής. Η προηγούμενη γενιά Μ3 εφοδιαζόταν με έναν 4λιτρο V8 κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 11 ίππους λιγότερους σε σχέση με τα νέα μοντέλα, ενώ –σύμφωνα με την εταιρεία- η νέα Μ3 και είναι κατά 40% πιο ισχυρή, καθώς και 25% οικονομικότερη σε αντίθεση με το απερχόμενο μοντέλο. Η αναβάθμιση κάτω από το καπό και το downsizing πρόσφερε μία εξαιρετική μείωση στο βάρος του αυτοκινήτου, αφού «αδυνάτισε» κατά 80 κιλά, σε σχέση με την προηγούμενη Μ3, ενώ η νέα Μ4 ζυγίζει 1.497 κιλά.
Επίσης, για τη σημαντική μείωση του βάρους της νέας Μ3 συμβάλλει και η οροφή, η οποία κατασκευάστηκε από ανθρακόνημα και είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται το συγκεκριμένο υλικό σε sedan μοντέλο της γερμανικής φίρμας. Επίσης, χρησιμοποιήθηκε εκτενέστερη χρήση του CFRP (Carbon fibre reinformance plastic).
Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα με τη βοήθεια του χειροκίνητου κιβώτιου 6 σχέσεων, το οποίο διαθέτει το «throttle blipping», που προσφέρει –σύμφωνα με τη BMW- καλύτερο «κούμπωμα» των σχέσεων. Στον προαιρετικό εξοπλισμό βρίσκεται το αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο Μ DCT 7 σχέσεων, το οποίο έρχεται με τα paddles στο τιμόνι για πιο… αγωνιστική αίσθηση. Παράλληλα, και τα δύο κιβώτια θα διαθέτουν και το σύστημα stop-start. Τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα μπορεί τόσο η νέα Μ3, όσο και η Μ4 να την ολοκληρώσει μέσα σε 4,1 δλ. με το αυτόματο κιβώτιο, ενώ με το χειροκίνητο 4,3 δλ. Επίσης, η τελική ταχύτητα των ισχυρών μοντέλων φτάνει τα 250 χλμ./ώρα (280 με το πακέτο αναβάθμισης Μ), μιας και η BMW τα περιορίζει με ηλεκτρονικό κόφτη.
Όσον αφορά στην κατανάλωση των εκρηκτικών μοντέλων, υπολογίζεται πως ο μεικτός κύκλος είναι στα 8,8 λτ./100 χλμ. με το χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο μειώνεται κατά 0,5 λτ./100 χλμ. Τέλος, το επίσημο ντεμπούτο των δύο μοντέλων θα πραγματοποιηθεί το 2014 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, τον Ιανουάριο, ενώ οι πωλήσεις για την ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσουν την άνοιξη του επόμενου έτους, με τις τιμές τους να ξεκινούν –περίπου- από τα 70.000 ευρώ.