Στο βάθος εικονίζεται ο λόφος του Φιλοπάππου, η Ακρόπολη και ο Λυκαβηττός. Ανάμεσά τους βρίσκεται ο Λόφος Σικελίας.
Η φωτογραφία φαίνεται να έχει τραβηχτεί τη δεκαετία του 50 κοντά στην διασταύρωση Συγγρού και Δαβάκη. Τα σπίτια με τις κεραμοσκεπές είναι τα πρώτα προσφυγικά των Ποντίων. Πίσω από το συγκεκριμένο οικοδομικό τετράγωνο, είναι το ψηλό -για την εποχή- κτίριο του Συλλόγου Αργοναυτών Καλλιθέας, το οποίο βρίσκεται στην οδό Δαβάκη, πρώην Δήμητρος. Οι πληροφορίες είναι της Δέσποινας Δρεπανιά και των φίλων της διαδικτυακής ομάδας της: «Η Αθήνα μέσα στο χρόνο».
Από τις μάντρες και τα κεραμίδια στα τσιμεντένια θηρία .
Ενδιαφέρον για τους παρατηρητικούς έχει η διαφήμιση της εποχής στον μαντρότοιχο: «ΑΝΩΤΕΡΑ ΟΛΩΝ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΡΕΛΛΕΜΠΟΡΓΚ» .
«ΑΝΩΤΕΡΑ ΟΛΩΝ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΡΕΛΛΕΜΠΟΡΓΚ», διαφήμιση σε μαντρότοιχο στη Λ. Συγγρού. Παρατηρείστε στη φωτογραφία και κάντε όσες συγκρίσεις θέλετε με τη σημερινή εικόνα της περιοχής. Το σίγουρο είναι, ότι οι Σουηδοί δεν θα βρούν σήμερα μαντρότοιχο για να ξαναβάλουν τη διαφήμισή τους.
Όπως σχολιάζει ένας αναγνώστης, το Τρέλλεμποργκ είναι μια μικρή πόλη της νότιας Σουηδίας, στο μέγεθος του Βόλου. Διέθετε από τότε μεγάλη βιομηχανία μηχανημάτων, εργαλείων, κατασκευαστικών εφαρμογών, μηχανών εκτύπωσης και ελαστικών κάθε είδους. Έκανε εξαγωγές παντού και φυσικά και στη χώρα μας, παρά τα λιγοστά αυτοκίνητα της δεκαετίας του 50.
Σήμερα, η Trelleborg είναι ο κορυφαίος προμηθευτής ελαστικών στην παγκόσμια αγορά αγροτικών μηχανημάτων, σε αντίθεση με την πτωχευμένη Ελλάδα, που εξακολουθεί να εισάγει σχεδόν τα πάντα. Η μόνη «πρόοδος» της χώρας ήταν η ανοικοδόμηση της πρωτεύουσας και η κακοποίηση του πολεοδομικού σχεδίου.
Από την ίδια χρονική περίοδο είναι και η δεύτερη φωτογραφία και μάλιστα από την κινηματογραφική ταινία «Το σωφεράκι», του Τζαβέλλα (1952-53). Η εικόνα μας βοηθά να καταλάβουμε καλύτερα πως ήταν τότε η περιοχή.
Ο Γιώργος Τζαβέλλας σκηνοθετεί για τη Φίνος Φιλμ και μας χαρίζει μοναδικές εικόνες από την παλιά Αθήνα. Η ταινία έκοψε 190.589 εισιτήρια και ήρθε πρώτη ανάμεσα σε 22 ταινίες τη σεζόν 1952-1953. Άραγε, ο Μίμης Φωτόπουλος είχε βάλει στο σαραβαλάκι του σουηδικά ελαστικά;
Η Λεωφόρος Συγγρού
Η διάσημη λεωφόρος, κατασκευάστηκε σχεδόν στην ίδια ευθεία που βρισκόταν κατά την αρχαιότητα η πλατιά οδός και κατά τα πρώτα χρόνια του ελληνικού κράτους καρόδρομος, που κάλυπτε τις μεταφορικές ανάγκες, από και προς το λιμάνι του Φαλήρου. Η σύλληψη της ιδέας κατασκευής του σύγχρονου δρόμου έγινε στα τέλη του 19ου αιώνα, περίοδο εκσυγχρονισμού και μεγάλων δημοσίων έργων, επί πρωθυπουργίας του Xαριλάου Τρικούπη (1881-1895). Η κατασκευή της λεωφόρου ξεκίνησε το 1898, με σχέδια ενός μηχανικού του στρατού, του Ιωάννη Γενίσαρλη. Μεγάλο τμήμα του έργου χρηματοδοτήθηκε από κληροδοτήματα του Ανδρέα Συγγρού, για αυτό και η λεωφόρος έχει το όνομα του.