Volvo XC90 2015: H επανάσταση της… αρχιτεκτονικής

Volvo XC90 2015: H επανάσταση της… αρχιτεκτονικής

Αν και για την επίσημη πρεμιέρα της δεύτερης γενιάς του Volvo XC90, η οποία πρόκειται να πραγματοποιηθεί στα τέλη Αυγούστου στην Στοκχόλμη, μάς χωρίζουν περίπου δύο εβδομάδες, η σουηδική φίρμα δεν διστάζει να αποκαλύψει τη… ραχοκοκαλιά του επιβλητικού, σε διαστάσεις και χαρακτηριστικά, SUV.

O λόγος για την Scalable Product Architecture (SPA) ή διαφορετικά την πλατφόρμα που εξελίχθηκε από τους Σουηδούς με σκοπό να φιλοξενήσει τη συντριπτική πλειοψηφία των μοντέλων που πρόκειται να λανσάρει στο μέλλον η Volvo.

H αρχή θα γίνει από το νέο XC90, ωστόσο, η ευελιξία που χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη αρχιτεκτονική θα επιτρέψει και σε μικρότερων διαστάσεων μοντέλα της Volvo να την υιοθετήσουν.

Βέβαια, η ευελιξία που διακρίνει την SPA δεν σχετίζεται αποκλειστικά με τη διαμόρφωση των εξωτερικών διαστάσεων αλλά και με την ελευθερία στον σχεδιασμό των επιφανειών του αμαξώματος.

Παράλληλα, ο περιορισμός του βάρους, σε συνδυασμό με την καλύτερη κατανομή του, υπόσχεται βελτιωμένα χαρακτηριστικά κίνησης, χωρίς παρόλα αυτά να θυσιάζεται η άνεση.

Τα πολυχρηστικά γνωρίσματα του θαλάμου επιβατών αποτελούν ένα ακόμα στοιχείο που προκύπτει από τα επαναστατικά γνωρίσματα της νέας πλατφόρμας της Volvo.

Μιλώντας για το XC90 του 2015, ο επαναστατικός σχεδιασμός των καθισμάτων εξασφαλίζει ακόμα περισσότερο χώρο για τις πίσω σειρές καθισμάτων αλλά και τον χώρο αποσκευών.

Ενδεικτικό των μεταφορικών δυνατοτήτων του επταθέσιου SUV της Volvo αποτελεί το γεγονός ότι στην τρίτη σειρά καθισμάτων μπορούν να φιλοξενηθούν επιβάτες με ύψος που φτάνει έως το 1 μέτρο και τα 70 εκατοστά.

Αναπόσπαστο τμήμα της Scalable Product Architecture θα αποτελέσει η νέα γενιά κινητήρων βενζίνης και diesel της Volvo. Συγκεκριμένα, τα τετρακύλινδρα σύνολα χωρητικότητας 2,0 λίτρων κινητήρας της οικογενείας Drive-E, θα προσφέρονται σε διαφορετικά επίπεδα ισχύος, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες των μοντέλων της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Μάλιστα, την κορυφαία έκδοση του νέο XC90 θα εφοδιάζει ένα υβριδικό σύνολο, το οποίο θα απαρτίζεται από έναν διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, αποδίδοντας συνδυαστικά 400 ίππους και εκλύοντας μόλις 60 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Η εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής ασφάλειας δεν θα μπορούσε να λείπει από τις προτεραιότητες  της νέας σουηδικής πλατφόρμας. Έτσι, λοιπόν, με την εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας, οι προτάσεις της Volvo που θα βασίζονται στη SPA θα διακρίνονται για τα υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας που θα προσφέρουν, παραμένοντας συμπαγείς και με σημαντικά χαμηλότερο βάρος.

Σε ό,τι αφορά την πρόληψη των ατυχημάτων, η νέα αρχιτεκτονική βοηθά στην ενσωμάτωση προηγμένων εφαρμογών ενεργητικής ασφάλειας, οι οποίες με τη σειρά τους βασίζονται σε πανίσχυρους μικροεπεξεργαστές, αισθητήρες και κάμερες.

Τέλος, η εξέλιξη μιας σειράς μοντέλων με τη χρήση κοινής πλατφόρμας όχι μόνο ευνοεί την ευελιξία της παραγωγικής διαδικασίας αλλά και δημιουργεί οικονομίες κλίμακας, ικανές να περιορίσουν σημαντικά το κόστος παραγωγής.

http://auto.in.gr/

Leave A Response