Η γερμανική εταιρεία παρουσίασε και επίσημα σήμερα την νέα AMG GT, ένα αυτοκίνητο που διαδέχεται την SLS αποτελώντας, σύμφωνα με τις επιδιώξεις της Στουτγάρδης, το αντίπαλο δέος της Porsche 911.
Η νέα AMG GΤ αποτελεί το δεύτερο κατά σειρά μοντέλο παραγωγής της θυγαρικής φίρμας της Mercedes διαθέτοντας ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο, το οποίο ζυγίζει μόλις 231 κιλά και είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Προκειμένου να διατηρηθεί το βάρος σε όσο το δυνατόν πιο χαμηλά επίπεδα, το νέο κουπέ των Γερμανών έχει… απαλαχθεί από τις εντυπωσιακές, τύπου gullwing, πόρτες, τη θέση των οποίων έχουν πάρει δύο «συμβατικές». Το αποτέλεσμα της προσπάθειας για… δίαιτα μεταφράζεται σε ένα αμάξωμα συνολικού βάρους που κυμαίνεται από τα 1.540 κιλά έως και τα 1.570, ανάλογα την έκδοση. Σχεδαστικά, οι συγγένεια της νέας AMG GT με την απερχόμενη SLS είναι κάτι παραπάνω από προφανής, με τη βασική, ωστόσο, διαφορά να έγκειται, πέρα από τις πόρτες, ασφαλώς, στη χυτή διαμόρφωση του πίσω μέρους, που παραπέμπει σε liftback μοντέλο και, γιατί όχι, πολύ έντονα σε… 911!
Η παράδοση της AMG στην κατασκευή πανίσχυρων V8 κινητήρων δεν είναι κάτι το καινούργιο, αφού η «ενασχόληση» της στο συγκεκριμένο τομέα έχει τις ρίζες της στο μακρινό 1967, όταν και παρουσίασαν το θρυλικό 8κύλινδρο διαμάντι των 6,8 λίτρων που κοσμούσε την αγωνιστική Mercedes 300 SEL. Σήμερα, το διάσημο παρακλάδι της γερμανικής φίρμας, η AMG, παρουσίαζει και επίσημα για λογαριασμό της νέας GT, ένα προηγμένο σε κάθε του πτυχή μηχανικό σύνολο. Πρόκειται για έναν κινητήρα με χωρητικότητα 3.982 κ.εκ., ο οποίος διαθέτει δύο τούρμπο. Η καινοτομία στον συγκεκριμένο τομέα έγκειται πως και τα δύο βρίσκονται τοποθετημένα ανάμεσα στο V που σχηματίζουν οι 8 κύλινδροι και όχι εξωτερικά, όπως συνηθίζεται μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με την AMG, το όφελος της επιλογής αυτής είναι ο περιορισμός των συνολικών διαστάσεων του κινητήρα, η αμεσότερη απόκρισή του, καθώς και οι μικρότερες εκπομπές ρύπων. Στα highlights του νέου Μ178, όπως είναι η «εσωτερική» ονομασία του νέου αυτού κινητήρα, συγκαταλέγεται επίσης και το ξηρό κάρτερ, χωρητικότητας 12 λίτρων, επιλογή που επιτρέπει την τοποθέτησή του πιο χαμηλά (βλ. 55 χλστ.) συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία ενός αμαξώματος με χαμηλότερο κέντρο βάρους. Από πλευράς απόδοσης, ο κινητήρας υπόσχεται στην κορυφαία έκδοση GT S μέγιστη ισχύ 510 ίππων στις 6.250 σ.α.λ. και ροπή 650 Nm σταθερά από τις 1.750 έως και τις 4.750 σ.α.λ., με τους δύο υπερσυμπιεστές να λειτουργούν με μέγιστη πίεση 1,2 bar. Έχοντας ως όριο περιστροφής τις 7.200 σ.α.λ., ο 8κύλινδρος αυτός κινητήρας, ο οποίος ζυγίζει μόλις 209 κιλά, έχει ειδική ισχύ 128 ίππων/λίτρο, ενώ ειδική μέριμνα έχει δοθεί στην περιβαλλοντική του «συμπεριφορά», καθώς πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.
Από εκεί και πέρα, τώρα, άξια αναφοράς είναι μερικά ακόμα τεχνολογικά επιτεύγματά του, όπως για παράδειγμα αυτά που αφορούν τις κυλινδροκεφαλές, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από κράμα ζιρκονίου για καλύτερη αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες, τις φτερωτές των δύο turbo, οι οποίες περιστρέφονται με 186.000 σ.α.λ., τον εναλλάκτη, ο οποίος είναι άερος/νερού, των βάσεών του, οι οποίες είναι ενεργού τύπου, αλλά και τα πιστόνια, τα οποία φυσικά είναι σφυρήλατα. Από εκεί και πέρα, το ίδιο μηχανικό σύνολο, αποδίδει στην «απλή» έκδοση με την ονομασία GT, «μόλις» 462 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 600 Nm. Σύμφωνα με την εταιρεία, η GT εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,0 δλ. και η GT S σε μόλις 3,9 δλ.
Φυσικά, και στις δύο περιπτώσεις, η κίνηση μεταδίδεται στου πίσω τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου με τεχνολογία διπλού συμπλέκτη της καταξιωμένης στο χώρο εταιρείας Getrag. Μάλιστα, το κιβώτιο, το οποίο διαθέτει τα προγράμματα λειτουργίας Efficiency, Sport, Sport Plus, Individual(!) και Race (το τελευταίο διατίθεται μόνο στην κορυφαία έκδοση GT S) «στεγάζεται» κατά μήκος στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας, χάρη και στις επιμέρους επιλογές των μηχανικών της Mercedes, μια κατανομή βάρους της τάξης του 47/53 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το αξιοπερίεργο ωστόσο είναι πως η «μικρή» GT των 462 ίππων διαθέτει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, σε αντίθεση με την «μεγάλη» των 510, η οποία είναι εφοδιασμένη με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που ελέγχεται ηλεκτρονικά!
Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη της νέας AMG GΤ ξεχωρίζουν οι «ενεργές» βάσεις του κινητήρα της, η διάταξη με τα διπλά ψαλίδια και τους πολλαπλούς συνδέσμους στην εμπρός και πίσω ανάρτηση αντίστοιχα, η οποία μάλιστα είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο, το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος, το οποίο είναι τριών… ταχυτήτων, το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, οι τροχοί των 19 ιντσών για την GT και των 19 και 20 ιντσών εμπρός και πίσω για την GT S, τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Pilot Sport Cup 2 της Michelin, καθώς και τα θηριώδη φρένα, που προαιρετικά μπορεί να αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους διαμέτρου 402 χλστ. εμπρός και 360 χλστ. πίσω