Η βρετανική εταιρεία αποκαλύπτει και επίσημα πλέον το νέο σπορ σεντάν της, το οποίο καλείται να αντιπαρατεθεί με την γερμανική αδρόκρεμα της μεσαίας πολυτελούς κατηγορίας. Σε εμπορικό επίπεδο, η νέα XE δεν μπορεί παρά να «βλέπει» μοντέλα, όπως η σειρές 3 και C των BMW και Mercedes αντίστοιχα, καθώς βέβαια και το καταξιωμένο Α4 της Audi.
Βασικό ατού της νέας XE είναι η κορυφαία τεχνολογία που «κουβαλά», με σημαντικότερη εκείνη που αφορά το πλαίσιο, το οποίο είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο από αλουμίνιο, επιλογή που κρατά το συνολικό βάρος του αμαξώματος πολύ κοντά στα μόλις 1.470 περίπου κιλά.
Με συνολικό μήκος 4,672 μ. και μεταξόνο 2,835 μ., η νέα μεσαία Jaguar υιοθετεί σύγχρονες σχεδιαστικές γραμμές, χωρίς ακρότητες, διαθέτοντας αερδυναμικό συντελεστή της τάξης του 0,26 και σε επίπεδο αισθητικής πολλές «αναφορές» από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας (βλ. XF και F-Type Coupe). Από εκεί και πέρα, σημείο αναφοράς αποτελούν και οι επιλογές στην ανάρτηση, καθώς τόσο εμπρός, όπου χρησιμοποιείται μια διάταξη με διπλά ψαλίδια, όσο και πίσω (Integral Link ονομάζει η Jaguar τη λύση που υιοθετείται), όλα τα επιμέρους τμήματα είναι κατασκευασμένα από αουμίνιο.
Η εταιρεία ανακοίνωσε πως κάτω από το καπό της νέας XE θα φιλοξενείται ένας 3λιτρος V6 κινητήρας με μηχανικό υπετροφοδότη, ο οποίος θα αποδίδει 340 ίππους σε συνδυασμό με ροπή 450 Nm εξασφαλίζοντας στο κομψό βρετανικό αμάξωμα επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο που θα «φλερτάρει» τα 5 μόλις δλ. αλλά και τελική τχύτητα που θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα, μετά το λανσάρισμα, αναμένεται να δούμε έναν 2λιτρο κινητήρα ντίζελ της γενιάς Ingenium, προδιαγραφών Euro 6, με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόλις 99 gr και ισχύ 163 ίππων. Για την κρυφαία έκδοση XE R, η Jaguar ετοιμάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, έναν 5λιτρο V8 κινητήρα με απόδοση κοντά στους 500 ίππους, ο οποίος αναμένεται να εξασφαλίζει στην πισωκίνητη ασφαλώς βρετανική μπερλίνα κορυφαίες επιδόσεις. Τέλος, σε ότι αφορά τα υπόλοιπα μέρη της μετάδοσης, η νέα ΧΕ προσφέρει ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων καθώς και το προηγμένο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF. Στα αξιοσημείωτα της νέας πρότασης της Jaguar συγκαταλέγεται και το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης All Surface Progress Control, το οποίο διαθέτει τα προγράμματα λειτουργίας Dynamic, Normal, Eco και Winter.