Νίκη του ο Λιούις Χάμιλτον στο GP Ρωσίας.

Νίκη του ο Λιούις Χάμιλτον στο GP Ρωσίας.

Λιούις Χάμιλτον και η Mercedes έγραψαν ιστορία σήμερα στο Σότσι του Εύξεινου Πόντου, καθώς κερδίζοντας το παρθενικό GP Ρωσίας κατέκτησαν το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών της ιστορίας της γερμανικής εταιρείας στη Formula 1.

Την ίδια στιγμή, με την τέταρτη διαδοχική του νίκη και 9η φετινή ο Χάμιλτον αύξησε το βαθμολογικό του προβάδισμα στην κορυφή της βαθμολογίας στους 17 βαθμούς από τον Νίκο Ρόσμπεργκ, που έκανε μια συγκλονιστική αντεπίθεση έπειτα από ένα λάθος του στον πρώτο γύρο, για να τερματίσει δεύτερος.

Το βάθρο στη Ρωσία έκλεισε ο Βάλτερι Μπότας της Williams, υπό το βλέμμα του Ρώσου προέδρου Βλάντιμηρ Πούτιν που παρακολούθησε τους τελευταίους γύρους του Γκραν Πρι στο Σότσι μαζί με τον πρόεδρο της FIA Ζαν Τοντ και τον εμπορικό διευθυντή της F1 Μπέρνι Έκλεστοουν.

Πιο πίσω, δίχως να απειλήσουν τη Williams, την εξάδα έκλεισαν οι δύο McLaren των Τζένσον Μπάτον και Κέβιν Μάγκνουσεν και η Ferrari του Φερνάντο Αλόνσο.

Ο αγώνας

Η μονομαχία του Χάμιλτον με τον Ρόσμπεργκ για τη νίκη ουσιαστικά κρίθηκε στη δεύτερη στροφή μετά την εκκίνηση. Ο Ρόσμπεργκ ξεκίνησε καλύτερα και έμεινε μπροστά από τον Άγγλο, όμως στα φρένα για τη δεύτερη στροφή έκανε ένα πολύ έντονο και βίαιο παρατεταμένο μπλοκάρισμα και των δύο εμπρός τροχών.

Βγήκε στην έξοδο διαφυγής της πίστας, επέστρεψε πάλι μπροστά από τον Χάμιλτον, όμως στη συνέχεια αναγκάστηκε να παραχωρήσει την πρώτη θέση στον Άγγλο επειδή έκοψε τη στροφή. Ακόμα χειρότερα για τον Γερμανό, το μπλοκάρισμα τετραγώνισε τα εμπρός ελαστικά του, με αποτέλεσμα οι εντονότατοι κραδασμοί να κάνουν τη Mercedes W05 εξαιρετικά αργή και ασταθή.

Έτσι, ο Ρόσμπεργκ μπήκε αμέσως στο τέλος του πρώτου γύρου στα πιτς, και πλέον είχε μπροστά του τη μεγάλη πρόκληση να βγάλει 52 γύρους του αγώνα με ένα σετ μέσης γόμας. Η νίκη είχε πια φύγει ως προοπτική, όμως ήταν ορατή η ευκαιρία -αν άντεχαν τα ελαστικά- να περάσει τον Τζένσον Μπάτον, που βρισκόταν στην τρίτη θέση, αρκετά πίσω από τον Χάμιλτον και Μπότας.

Ο Ρόσμπεργκ τα κατάφερε ακόμα καλύτερα από τον αρχικό στόχο, καθώς κάνοντας εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών του, και με αρκετά σβέλτο ρυθμό, κατάφερε μετά το πρώτο πιτ-στοπ των υπολοίπων οδηγών να βρεθεί όχι μόνο μπροστά από τον Μπάτον αλλά και στην ουρά του Μπότας! Αμέσως ο οδηγός της Mercedes έκανε την επίθεσή του και πέρασε τη Williams, καταφέρνοντας στη συνέχεια να κρατήσει τη δεύτερη θέση παρότι είχε βαρέως πιο καταπονημένα ελαστικά.

Η McLaren δεν θα μπορούσε να ελπίζει σε τίποτα περισσότερο και πήρε και με τους δύο οδηγούς της ό,τι ήταν εφικτό -παρότι ο Μάγκνουσεν εκκίνησε 11ος λόγω αλλαγής κιβωτίου- σε ένα τριήμερο που τα πέντε πρώτα μονοθέσια είχαν κινητήρα της Mercedes.

Ο Φερνάντο Αλόνσο, αν και αρχικά ήταν στην 4η θέση μετά από μια από τις τυπικές εξαιρετικές του εκκινήσεις, έκανε έναν μοναχικό αγώνα πίσω από τις McLaren μετά την καθυστέρηση 5-6 δευτερολέπτων στο πιτ-στοπ του. Ώσπου, στο τέλος, χρειάστηκε και κατάφερε να αποκρούσει την επίθεση της Red Bull και του Ντάνιελ Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός άφησε τον Σεμπάστιαν Φέτελ πίσω του, καθώς για τον Γερμανό δεν απέδωσε η στρατηγική περισσότερων γύρων με τη μαλακή γόμα πριν το πιτ-στοπ.

Τη δεκάδα έκλεισε ο Κίμι Ράικονεν και ο Σέρχιο Πέρεθ, καθώς ο Φελίπε Μάσα έφτασε οριακά να βαθμολογηθεί μετά το πρόβλημα στο σύστημα τροφοδοσίας στις χθεσινές δοκιμές κατάταξης, που τον άφησε στην 18η θέση της εκκίνησης.

Πριν την εκκίνηση του αγώνα όλοι οι οδηγοί συγκεντρώθηκαν στη γραμμή της εκκίνησης, για να μεταφέρουν τη στήριξή τους προς τον μεγάλο απόντα της ημέρας, Ζουλ Μπιανκί, που νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση στο νοσοκομείο της επαρχίας Μίε στην Ιαπωνία.

GP ΡΩΣΙΑΣ 2014

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:31:50.744

2. Ρόσμπεργκ (Mercedes) +13.6

3. Μπότας (Williams-Mercedes) +17.4

4. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +30.2

5. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +53.6

6. Αλόνσο (Ferrari) +1:00.0

7. Ρικιάρντο (RBR-Renault) +1:01.8

8. Φέτελ (RBR-Renault) +1:06.1

9. Ράικονεν (Ferrari) +1:18.8

10. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +1:20.0

11. Μάσα (Williams-Mercedes) +1:20.8

12. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +1:21.3

13. Βερν (Toro Rosso-Renault) +1:37.2

14. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +1 γύρος

15. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +1 γύρος

16. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +1 γύρος

17. Γκροζάν (Lotus-Renault) +1 γύρος

18. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +1 γύρος

19. Έρικσον (Caterham-Renault) +2 γύροι

Εγκ. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) +32 γύροι

Εγκ. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) +44 γύροι

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΟΔΗΓΩΝ

1. Χάμιλτον – 291

2. Ρόσμπεργκ – 274

3. Ρικιάρντο – 199

4. Μπότας – 145

5. Φέτελ – 143

6. Αλόνσο – 141

7. Μπάτον – 94

8. Χούλκενμπεργκ – 76

9. Μάσα – 71

10. Μάγκνουσεν – 49

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Mercedes – 565

2. RBR – 342

3. Williams – 216

4. Ferrari – 188

5. McLaren – 143

6. Force India – 123

7. Toro Rosso – 29

8. Lotus – 8

9. Marussia – 2

10. Sauber – 0

 

http://www.sport24.gr

Leave A Response