Η Nissan παρουσίασε σήμερα στην Ιαπωνία το GT-R ΜΥ 2015, ένα μοντέλο φονέα γιγάντων που με μικρές αλλαγές βελτιώνεται στα σημεία σε επιμέρους τομείς διατηρώντας αναλλοίωτο τον απαράμιλλα σπορτίφ του χαρακτήρα.
Η τέχνη της διαρκούς εξέλιξης είναι κάτι που οι Ιάπωνες της Nissan και ειδικότερα το θρυλικό πλέον «όπλο» τους, το GT-R, έχουν προ καιρού κατακτήσει. Έτσι, από το 2007, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φόρα ο νέος… Godzilla, μέχρι και σήμερα, οι πάντοτε ανήσυχοι… σχιστομάτηδες δεν διστάζουν να προβαίνουν σε μικρές, πλην όμως ουσιαστικές για τους λάτρεις της σπορ οδήγησης, αναβαθμίσεις και αλλαγές που κάθε φορά έρχονται να ολοκληρώσουν το προφίλ ενός εκ των πλέον συναρπαστικών σπορ κουπέ μοντέλων της αγοράς. Ενός αυτοκινήτου, με άλλα λόγια, που, κακά τα ψέματα, έχει καταφέρει με τις επιδόσεις του σε δρόμο και πίστες να… κατατροπώσει ακόμα και τα πιο ηχηρά ονόματα του είδους σε Ευρώπη και Αμερική. Σήμερα, η ιαπωνική εταιρεία προχωρά ακόμα ένα βήμα πιο μπροστά παρουσιάζοντας το νέο GT-R, ή πιο σωστά, το Model Year 2015 GT-R, επί ιαπωνικού εδάφους.
Συνολικά, στόχος των αφανών, ως είθισται, επεμβάσεων των ανθρώπων της Nissan ήταν να ενισχύσουν τον Grand Turismo χαρακτήρα του μοντέλου βελτιώνοντας την ποιότητα κύλισης και την παρεχόμενη άνεση, χωρίς να… θίξουν στο παραμικρό τον καθαρόαιμο χαρακτήρα του. Πιο συγκεκριμένα, αλλαγές έχουν γίνει στη ρύθμιση της ανάρτησης (βλ. αμορτισέρ) καθώς και στην ηλεκτρονική μονάδα που ελέγχει την σκληρότητά της, κινήσεις που σύμφωνα με τους Ιάπωνες μηχανικούς έχουν βελτιώσει τη σταθερότητα στις στροφές, αλλά και τον έλεγχο του αυτοκινήτου, χάρη στις μικρότερες διορθώσεις που απαιτούνται πλέον μέσω του τιμονιού, όταν το τελευταίο κινείται σε ανώμαλες επιφάνειες. Επίσης, αλλαγές έχουν γίνει και στη δομή των ελαστικών της Dunlop που βελτιστοποιούν όχι μόνο την ποιότητα κύλισης, αλλά και την… ευθυβολία του GT-R MY2015 σε σχέση με εκείνη του GT-R MY 2014. Επίσης, η δομή του αποστάτη ανάμεσα στα νέα σε σύσταση τακάκια των φρένων και τα έμβολα της δαγκάνας έχει τροποποιηθεί διαφοροποιώντας, προς το καλύτερο ασφαλώς, την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός μέσω του πεντάλ των φρένων. Ταυτόχρονα, μειώνεται και ο παραγόμενος θόρυβος στα φρεναρίσματα από υψηλές ταχύτητες.
Την ίδια στιγμή, η Nissan προχώρησε στην αλλαγή των υλικών που συναντάμε κάτω από το χώρο φόρτωσης στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με στόχο να βελτιωθεί η ηχομόνωση στην καμπίνα. Επίσης, τροποποιήσεις έγιναν και στον άξονα μετάδοσης και συγκεκριμένα στα ημιαξόνια, ούτως ώστε να μειωθεί ο θόευβος αλλά και οι δονήσεις που παράγονται στο απότομο πάτημα/άφημα του πεντάλ της βενζίνης. Στο ίδιο μήκος κύματος, βελτιώσεις παρατηρούνται και στα έδρανα του βολάν. Σε ότι αφορά στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, οι Ιάπωνες ανακοινώνουν αλλαγές στις ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου, χωρίς ωστόσο να δημοσιοποιούν περισσότερα στοιχεία αναφορικά με τυχόν αλλαγές σε απόδοση, ροπή ή ταχύτητα διαδοχής των σχέσεων, αντίστοιχα.
Ταυτόχρονα, η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε τη διάθεση των εκδόσεων «Limited Edition 45th Anniversary», η οποία είναι βαμμένη, όπως και το R34 Skyline GT-R M-spec, στο χρώμα Silica Brass και αναμένεται να παραχθεί σε μόλις 45 αντίτυπα και της «Track Edition Engineered by NISMO», η οποία διαθέτει ξεκάθαρα «αγωνιστικό» προφίλ για χρήση εντός πίστας, όντας εφοδιασμένη με φαρδύτερα φτερά, ειδικών προδιαγραφών ελαστικά της Dunlop (SP Sport Maxx GT DSST), ζάντες αλουμινίου Rays, πιο σφικτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και διαφορετικές αντιστρεπτικές δοκούς.
Εργαλειάρα