Ο ιαπωνικός όμιλος κατάφερε να διατηρήσει το Νο1 της παγκόσμιας κατάταξης πωλήσεων και για το 2014 καταγράφοντας 10,23 εκατομμύρια μονάδες και ξεπερνώντας για πρώτη φορά το ορόσημο το 10 εκατομμυρίων μονάδων.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο όμιλος VW o οποίος με πωλήσεις που επίσης ξεπέρασαν για πρώτη φορά τις 10 εκατομμύρια μονάδες αθροίζοντας σε 10,14 εκατομμύρια κέρδισε άνετο προβάδισμα έναντι του μεγαλύτερου αμερικανικού ομίλου, General Motors, ο οποίος κατέγραψε συνολικές πωλήσεις 9,92 εκ. μονάδων, μέγεθος αυξημένο κατά 2% σε σχέση με το 2013.
Σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις για την καινούρια χρονιά, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2015 θα μπορούσε να γίνει η μεγάλη ανατροπή με το γερμανικό όμιλο να περνάει στην πρώτη θέση με δεδομένες τις επίσημες εκτιμήσεις της Toyota.
Σύμφωνα με αυτές ο ιαπωνικός όμιλος προβλέπει πως οι πωλήσεις του θα υποχωρήσουν κατά 1% το 2015 σε 10,15 εκατομμύρια μονάδες με φόντο μια πιο περιορισμένη ζήτηση στις αναδυόμενες αγορές και την Ιαπωνία.
Παρ΄όλα αυτά, σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται ο ιαπωνικός όμιλος, το πρόσημο θα είναι θετικό και για το 2015 καθώς η Toyota προβλέπει αύξηση της τάξης του 2%.
O όμιλος VW από την πλευρά του, είχε τοποθετήσει ως στόχο να ξεπεράσει το φράγμα των δέκα εκατομμυρίων μονάδων έως το 2018, μαζί με το στόχο της ανάδειξης του ως το Νο1 της παγκόσμιας της κατάταξης ως τότε. Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, σύμφωνα με το στρατηγικό σχεδιασμό τους, οι Γερμανοί έχουν ήδη ξεπεράσει αυτούς τους στόχους διεκδικώντας με αξιώσεις το θρόνο των πωλήσεων για το 2015.
Για την ιστορία και σε ό,τι αφορά την άτυπη διελκυστίνδα για το Νο1 των πωλήσεων, αξίζει να σημειωθεί ότι για 80 χρόνια και έως το 2008 οπότε και ξεκίνησε η πρωτοκαθεδρία της Toyota, το Νο 1 της παγκόσμιας κατάταξης ήταν αποκλειστικό προνόμιο της General Motors. To 2008 o ιαπωνικός όμιλος περνάει μπροστά από την GM διατηρώντας την πρωτιά του για τις χρονιές 2009, 2010, 2012 αλλά και 2013.
Μόνη εξαίρεση στο σερί της Toyota, το 2011, οπότε με φόντο τον καταστροφικό σεισμό και το τσουνάμι στην Ιαπωνία που δημιούργησαν αρκετά προβλήματα στην παραγωγή του Ιάπωνα κατασκευαστή, η GM κατάφερα να ξαναπεράσει μπροστά κερδίζοντας την πρωτιά των πωλήσεων για το 2011.