Οι Βρετανοί δίνουν το στίγμα του υπεραυτοκινήτου που εξελίσσουν σε συνεργασία με την Red Bull Racing, με την υπόσχεση να συμφιλιώσουν τις ακραίες επιδόσεις με την «νομιμότητα» καθώς, σύμφωνα με τις συστάσεις, θα πρόκειται για ένα καθ΄όλα road-legal supercar με ισχύ 900 ίππων.
Την φουτουριστική, σχεδόν απειλητική του εμφάνιση της RB 001 η οποία θα διαδραματίσει το δικό της ρόλο στις επιδόσεις, υπογράφουν δύο άνθρωποι για τους οποίους οι συστάσεις θα μπορούσαν να θεωρηθούν οριακά περιττές: ο λόγος για τον επικεφαλής σχεδιασμού της Aston Martin, Marek Reichman και δημιουργού της James Bondικής DB10 και τον υπεύθυνο για τη σχεδίαση των μονοθεσίων F1 της ομάδας της Red Bull με την οποία έχει κατακτήσει τέσσερα πρωταθλήματα ενώ μετράει αλλά τόσα με τις ομάδες των Williams και McLaren, Andrian Newey.
Όπως μάλιστα ανέφερε ο τελευταίος ο σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου για το δρόμο ήταν μια φιλοδοξία που είχε από την ηλικία των έξι ετών επισημαίνοντας παράλληλα ότι: «η ευκαιρία για την εξέλιξη και την υλοποίηση μιας τέτοιας ιδέας με τον Marek Reichman και την ομάδα της Aston Martin είναι κάτι παραπάνω από συναρπαστική. Μας επιτρέπει να μεταφέρουμε την τεχνολογία της F1 σε μια διαφορετική διάσταση».
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι αν και αρχικά το project προέβλεπε τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου, τελικά οι ιθύνοντες των Aston Martin και Red Bull αποφάσισαν να προετοιμάσουν δύο εκδοχές: μία η οποία θα είναι απολύτως συμβατή με τις νόμιμες προδιαγραφές που συνοδεύουν ένα αυτοκίνητο δρόμου, αλλά και μία πιο σκληροπυρηνική για την κίνηση σε πίστα, με προδιαγραφές αντίστοιχες των LMP1 αγωνιστικών πρωτοτύπων που συμμετέχουν στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans.
Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις θα πρόκειται για έναν χωρητικότητας 7,0 λίτρων ατμοσφαιρικό V12 900 ίππων ο οποίος συνδυαστικά και με το χαμηλό βάρος της RΒ 001 θα εξασφαλίσει αναλογία κιλών ανά ίππο 1:1. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι άνθρωποι που συμμετέχουν στην εξέλιξη του εξωπραγματικού supercar αναφέρουν ότι η αγωνιστική του εκδοχή θα προσφέρει επιδόσεις αντίστοιχες ενός μονοθεσίου της F1 σε πλήρη αγωνιστική «ετοιμότητα».
Αυτό σε επίπεδο μεγεθών αναμένεται να σημαίνει ότι η RB 001 θα επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 2,0 δευτερόλεπτα αλλά και ότι η μέγιστη ταχύτητά της θα κλειδώσει σε 320 χλμ./ώρα
Χάρη στη συνδρομή των μηχανικών της F1 και του Andrian Newey στη σχεδίαση των συνολικών σχεδιαστικών χαρακτηριστικών της, η RB 001 θα είναι σε θέση να παράγει γενναιόδωρη κάθετη δύναμη και να παραμένει «καρφωμένη» στο έδαφος σε εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες και χωρίς τη βοήθεια αντιαισθητικής αεροτομής.
Αντιστοίχως ισχύει και για τη σχεδίαση της ανάρτησης η οποία υπακούει σε μια καινοτόμο λογική και σχεδιάστηκε ούτως ώστε να «συνεργάζεται» με την εξωπραγματική αεροδυναμική καθώς και να πληροί τις προϋποθέσεις ευχρηστίας που συνεπάγεται η κίνηση του αυτοκίνητου σε περιβάλλον δρόμου.
Αναλόγως καινοτόμο μονοπάτι θα ακολουθήσει και το σύστημα μετάδοσης το οποίο σχεδιάστηκε εξαρχής από τον Andrian Newey και την ομάδα του, ειδικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
«Πρόκειται για ένα halo car στο οποίο δεν χωρούν δικαιολογίες. Θα είναι το πολυτελέστερο και ταυτόχρονα το ταχύτερο της κατηγορίας του», αναφέρει ο Andy Palmer επικεφαλής της Aston Martin χωρίς να αφήνει περιθώρια αμφιβολιών για το αποτέλεσμα της σύμπραξης με την Red Bull, σημειώνοντας παράλληλα ότι: «αυτό το αυτοκίνητο θα μπορεί να ολοκληρώσει ένα γύρο στην πίστα του Silverstone εξίσου γρήγορα –αν όχι πιο γρήγορα- από ένα μονοθέσιο της F1 ή ένα αγωνιστικό LMP1. Παράλληλα, θα έχει τη δυνατότητα να κυκλοφορήσει νόμιμα στο δρόμο».
Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές παραγωγής, η RB 001 θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Aston Martin στο Gaydon σε αριθμό που δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 αντίτυπα τα οποία με τη σειρά τους αναμένεται να διατεθούν σε τιμή που θα προσεγγίζει τα δύο εκατομμύρια στερλίνες.
auto.in.gr