Στη δική μου λίστα των αυτοκινήτων που θα ήθελα για να πάω διακοπές σε μακρινά μέρη, μια από τις πρώτες θέσεις καταλαμβάνει η BMW 520d.
Το premium πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο έχει σαν αποστολή την ασφαλή, άνετη και γρήγορη μεταφορά της οικογένειας.
Επίσης, προσφέρει και χαμηλό κόστος χρήσης λόγω των υψηλών χαρακτηριστικών του ισχυρού κινητήρα ντίζελ 2.000 κ.εκ.
Ένα ακόμη ατού για όσους σκέπτονται να γνωρίσουν την Ευρώπη με το αυτοκίνητο. Οδήγησα για μια ακόμη φορά, την ανανεωμένη εκδοχή του γερμανικού αυτοκινήτου και έκανα όνειρα για ένα ταξίδι με προορισμό την Μασσαλία της Γαλλίας.
Το πρώτο στοιχείο που θαύμασα και σε αυτό το μοντέλο της δημοφιλούς μάρκας υψηλού κύρους είναι η οδηγοκεντρική του προσέγγιση. Δεν νιώθεις ότι χειρίζεσαι ένα αμάξωμα μήκους 4,9 μ. και βάρους 1.630 κιλών. Κινείται με χαρακτηριστική ευελιξία και είναι άριστα στημένο στο δρόμο.
Η αποδοτική ηχομόνωση, οι πολύ καλές επιδόσεις και η έντονη αίσθηση της ασφάλειας που νιώθεις ακόμη και σε επαρχιακό δίκτυο με λακκούβες και σαμαράκια, αυξάνουν την οδηγική απόλαυση. Οι αναρτήσεις ‘καταπίνουν’ κάθε ανωμαλία και εσύ απερίσπαστος απολαμβάνεις την κίνηση.
Καμία παρατήρηση και για την συμπεριφορά του στις στροφές ενώ ανάλογα με τα κέφια σου και τις συνθήκες του δρόμου, έχεις τρεις επιλογές (Comfort, Eco Pro και Sport,) για το τελικό σετάρισμα του αυτοκινήτου.
Με την επιλογή Comfort, ταξιδεύεις με υψηλές ταχύτητες και εκμεταλλεύεσαι τις υπηρεσίες ασφάλειας του AdaptiveCruise Control, το οποίο διατηρεί σταθερή την ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Η Eco Pro, περιορίζει την κατανάλωση και ενδείκνυται για χρήση στο αστικό περιβάλλον. Η Sport, αλλάζει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου του μοτέρ και του κιβωτίου, για να δοκιμάσεις τα όρια της κατασκευής.
Αναδεικνύει το τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου και βάζει τα γυαλιά στα ανταγωνιστικά μοντέλα. Με δυο λόγια η οδική συμπεριφορά είναι πάντα εξαιρετική.
Πρόκληση για τον οδηγό είναι και ο θαυμάσιος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 2.000 κ.εκ. με τεχνολογίαTwinPower Turbo. Μετά την αναβάθμιση του αποδίδει 190 ίππους και 40,2 χλγμ. ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Να τονίσω την άριστη απόκριση και την βελούδινη λειτουργία του.
Οι επιταχύνσεις(0-100χλμ./ώρα σε 7,7’’)και τα προσπεράσματα γίνονται ακαριαία. Η τελική ταχύτητα των 233 χλμ./ώρα δεν είναι κόλπο του μάρκετινγκ.
Ωδή στην εξέλιξη της τεχνολογίας είναι αναβαθμισμένο αυτόματο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic. Διακρίνεται για τις πολύ γρήγορες αλλαγές, τον ευχάριστο ήχο και τη μείωση της κατανάλωσης.
Συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης- ακόμα και όταν η καθοδήγηση διαδρομής δεν είναι ενεργοποιημένη – και οι αλλαγές σχέσεων προσαρμόζονται συνεχώς στις οδηγικές συνθήκες.
Όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε διασταύρωση ή στροφή, επιλέγει την κατάλληλη μικρότερη σχέση έγκαιρα. Αποτρέπει τις περιττές αλλαγές σχέσεων μεταξύ δύο συνεχόμενων στροφών.
Μέση κατανάλωση στο τεστ 8 λίτρα/100χλμ., εργοστασιακή 4,5 λίτρα/100χλμ. Στο ταξίδι 6,2 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 114 γραμ./χλμ.
Τι άλλο θα ήθελα; Περισσότερους χώρους για τους πίσω επιβάτες και μεγαλύτερες πλαϊνές γυάλινες επιφάνειες. Από 58.573 ευρώ, έξτρα το απολαυστικό αυτόματο κιβώτιο.
Του Σπύρου Ρέκκα