Μετά από αναρίθμητες δοκιμές οδήγησης κατέληξα στο συμπέρασμα ότι θα ήταν μεγάλη αδικία να πάνε στο μουσείο οι εξαιρετικοί ντιζελοκινητήρες που κυκλοφορούν τώρα στην αγορά, λόγω της στροφής στους νέους τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες.
Ενας τουρμποντίζελ ιδιαίτερα υψηλής αξίας είναι το ραφιναρισμένο τετρακύλινδρο σύνολο που φέρει την υπογραφή της Opel. Κάτω από το καπάκι του μοτέρ 1.600 κ.εκ. κρύβεται η άποψη των μηχανολόγων για την υπόσταση του ισχυρού και αποδοτικού κινητήρα που δεν «ρετάρει» ακόμη και όταν συγκρίνεται με τις καλύτερες βενζινοκίνητες μονάδες.
Κινεί ένα από τα αρτιότερα μικρομεσαία μοντέλα της αγοράς που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων. Με τη νέα γενιά του Opel Astra, εκτός από το ιδιαίτερα υψηλό τεχνολογικό επίπεδο, ο οδηγός έχει το προνόμιο να απολαμβάνει τις υπηρεσίες του καινοτόμου συνόλου.
Μόλις πατήσεις το μπουτόν εκκίνησης, το μοτέρ έρχεται στη ζωή και η πρώτη ευχάριστη έκπληξη έχει σχέση με την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του. Δεν είναι μόνο η απόδοση των ηχομονωτικών μέτρων που κάνει τη διαφορά στο επίπεδο θορύβου και κραδασμών.
Είναι και η τεχνική δομή του μοτέρ, η οποία αυξάνει κατακόρυφα την αξία του. Η δεύτερη έκπληξη είναι η ευστροφία του. Ο τρόπος που ανεβάζει στροφές και η ευκολία στη διαχείρισή του θυμίζουν βενζινοκινητήρα.
Η πρώτη σχέση κουμπώνει ευχάριστα στο εξάρι κιβώτιο και με ελάχιστη πίεση στο γκάζι το κοντέρ γράφει τα πρώτα μέτρα στην άσφαλτο.
Το μοτέρ έχει ένα από τα καλύτερα σεταρίσματα της κατηγορίας του και στην απόδοση των στοιχείων που καθορίζουν την προσπάθεια του αυτοκινήτου να αναπτύξει ταχύτητα.
Μεγαλύτερη σημασία στο παιχνίδι της αεροδυναμικής αντίστασης έχει η μεγάλη ποσότητα ροπής. Με 32,4 χλγμ. από τις 2.000 σ.α.λ. έως τις 2.250 σ.α.λ., δεν φοβάσαι ούτε το πρόσθετο βάρος στην καμπίνα και στον αποθηκευτικό χώρο. Από κοντά, ο φύλακας άγγελος της ισχύος με τους 136 ίππους, που έρχεται να κάνει τη διαφορά στις 3.500 σ.α.λ.
Αρκούν μόλις 9,6’’για να μετρήσεις τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, ενώ χωρίς να ζοριστείς, βλέπεις απαγορευτικές ταχύτητες στο κοντέρ όταν κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο (τελική 205 χλμ./ώρα).
Η μέση κατανάλωση, παρά το αυξημένο βάρος (1.360 κιλά), σε αποδεκτά επίπεδα, είναι μόλις 5,2 λίτρα/100 χλμ., εργοστασιακή 3,5 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 μόνο 103 γρ./χλμ.
Και όλα αυτά με υποδειγματικό και πολιτισμένο τρόπο, σαν να οδηγείς ένα ακριβότερο premium μοντέλο. Στο υψηλό επίπεδο για την κατηγορία του, η οδική συμπεριφορά και μία ακόμη σημαντική παράμετρος: η ποιότητα κύλισης.
Το μήκους 4,37 μ. γερμανικό αυτοκίνητο εξασφαλίζει άνετη μετακίνηση τεσσάρων ενηλίκων και μεταφορά αποσκευών 370 λίτρων(με αναδιπλωμένα καθίσματα φθάνει τα 1.210 λίτρα).
Απόλαυσα και τα θαυμάσια Intelligent LED matrix (έξτρα) φώτα, που προσαρμόζονται αυτόματα στις συνθήκες οδήγησης και δεν τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς.
Το ζηλευτό τεχνολογικό επίπεδο περιλαμβάνει τις νέες εφαρμογές της κάμερας Opel Eye και της υπηρεσίας OnStar.
Θα ήθελα βασική έκδοση με λιγότερο εξοπλισμό για να μειωθεί η τιμή πώλησης. Από 21.800 ευρώ.