Ο σχεδιασμός του αμαξώματος είναι ένα από τα δυνατά σημεία του Renault Megane, μιας και το αναμφίβολα δυναμικό προφίλ δεν θέτει υπό αμφισβήτηση τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η τιμή των 17.150 ευρώ για την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση βενζίνης των 100 ίππων το τοποθετούν στην καρδιά της κατηγορίας του .
Η επιστροφή στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας ενός αυτοκίνητου που στο πρόσφατο παρελθόν έχει βρεθεί όχι μόνο στην κορυφή της κατηγορίας του αλλά και της ευρωπαϊκής αγοράς έχει πέρα από κάθε αμφιβολία τη σημασία της.
Ο λόγος για το δημοφιλές Megane, το οποίο από την ημέρα που κλήθηκε να αντικαταστήσει το περίφημο «19» μέχρι και σήμερα, αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ορίζοντας σε μεγάλο βαθμό την τύχη της.
Ακόμα και στην ελληνική αγορά όπου το ειδικό βάρος των μικρομεσαίων προτάσεων έχει πια μειωθεί, το Megane διατηρεί το κοινό του. Ένα κοινό που δεν είναι διατεθειμένο να συμβιβαστεί με τους χωροταξικούς συμβιβασμούς που κατά κανόνα επιβάλλει ένα αυτοκίνητο πόλης και να ταυτιστεί με το συντηρητικό προφίλ μιας «γερμανόφωνης» πρότασης, αναζητώντας το κάτι διαφορετικό
Μιλώντας για τη διαφορετικότητα, οι σχεδιαστικές επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί στις εξωτερικές επιφάνειες της τετάρτης κατά σειράς γενιάς του Renault Megane φαντάζουν από μόνες τους αρκετές ώστε να υπερασπιστούν τη μοναδικότητα του γαλλικού hatchback.
Κυρίαρχος είναι ο ρόλος των φωτιστικών σωμάτων, ενώ στη διαμόρφωση ενός επιβλητικού συνόλου συνέβαλλε και η εμφανή αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων.
Σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη γενιά του, λοιπόν, το Megane διαθέτει μεγαλύτερο μήκος και πλάτος, με το ύψος αντιθέτως να υποχωρεί διαμορφώνοντας μια δυναμικότερη, κατά γενική ομολογία, σιλουέτα.
Μάλιστα, οι εκδόσεις GT-Line -διαθέσιμες ανεξαρτήτως κινητήρα και ισχύος- κάνουν ένα ακόμα βήμα παραπέρα, υιοθετώντας στον βαθμό που τους επιτρέπουν οι δεδομένες γραμμές του αμαξώματος επιθετικότερα χαρακτηριστικά.
Στον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών οι σχεδιαστικές τουλάχιστον επιλογές δεν διαθέτουν την ίδια… αιχμηρή διάθεση. Στις πλουσιότερες, εξοπλιστικά, εκδόσεις, την παράσταση κλέβει η κάθετης διάταξης κεντρική οθόνη αφής, η οποία παραπέμπει σε tablet, συγκεντρώνοντας όλες ανεξαιρέτως τις εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας του αυτοκινήτου.
Από τη ψηφιακή οθόνη των 8,7 ιντσών μπορείς να επιλέξεις -μεταξύ άλλων- και το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης μεταβάλλοντας την απόκριση του κινητήρα ή του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη όπου αυτό διατίθεται.
Ψηφιακός, πάντως, είναι και ο πίνακας οργάνων, στοιχείο που στα πρότυπα του Renault Kadjar ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.
Στην επάρκεια του εξοπλισμού, η οποία κλιμακώνεται στα επίπεδα Dynamic και GT-Line, οφείλει να προσθέσει κανείς τους εξίσου γενναιόδωρους χώρους στο εσωτερικό.
Τα 434 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών είναι ενδεικτικά των μεταφορικών δυνατοτήτων του Renault Megane, τοποθετώντας το γαλλικό hatchback στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας του.
Εκεί που θα κληθεί να διατηρηθεί αξιοποιώντας όχι μόνο τη δεδομένη αποδοτικότητα των κινητήριων συνόλων με τα οποία εξοπλίζεται αλλά και τις δυνατότητες του πλαισίου που σε ό,τι αφορά στη διάταξη των αναρτήσεων ακολουθεί την… πεπατημένη.
Παρά τη συμβατικότητά τους, τα γόνατα McPherson των μπροστινών τροχών και ο ημι-άκαμπτος των πίσω κάνουν εξαιρετική δουλειά, επιτυγχάνοντας την απαιτούμενη ισορροπία στα χαρακτηριστικά κίνησης του αυτοκινήτου.
Με τη σειρά του, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης επιστρέφει βελτιωμένο, με το απαραίτητο βάρος, όχι όμως και με το βάθος της πληροφορίας που θα το τοποθετούσε ανάμεσα στους διακριθέντες.
Ίσες αποστάσεις ανάμεσα στο δυναμικό προφίλ που καλείται ενδεχομένως να υπηρετήσει το νέο Megane και της ευχρηστίας διατηρεί το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, με ισορροπημένη κλιμάκωση και την απαραίτητη ακρίβεια στον επιλογέα του.
Όσο για τους κινητήρες, το πετρελαιοκίνητο σύνολο των 1,5 λίτρων, το μοναδικό διαθέσιμο κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του αυτοκινήτου επί ελληνικού εδάφους, κινεί με χαρακτηριστική ευκολία τα περίπου 1.200 κιλά του γαλλικού μικρομεσαίου, «απλώνοντας» γραμμικά τους 110 ίππους και τα 260 Nm της μέγιστης ροπής.
Για εκείνους που θα αναζητήσουν σε έναν κινητήρα βενζίνης τις απαραίτητες απαντήσεις, η Renault διαθέτει το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο χωρητικότητας 1,2 λίτρων και απόδοσης 100 και 130 ίππων.
Με την ίδια ισχύ προσφέρεται ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων, ο οποίος πολύ σύντομα θα αποκτήσει αναβαθμισμένη εκδοχή, αγγίζοντας τους 163 ίππους και τα 380 Nm ροπής.
Η συγκεκριμένη έκδοση θα είναι η μοναδική που θα εφοδιάζεται με το σύστημα ενεργής τετραδιεύθυνσης που έχει εξελίξει η Renault, στοιχείο μοναδικό για τα δεδομένα της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks.
Στη χώρα μας, οι εκδόσεις βενζίνης του νέου Renault Megane ξεκινούν από τα 17.150 ευρώ (TCe 100), ενώ για την έκδοση diesel των 1,5 λίτρων αφετηρία αποτελούν τα 18.890 ευρώ (dCi 90).