Νέα αισθητική, αποδοτικοί κινητήρες, ποιοτικότερο εσωτερικό και πιο σπορ διάθεση για το ολοκαίνουριο Megane το οποίο θα διατίθεται στην Ελλάδα από την Άνοιξη του 2016.
Η 4η γενιά του Renault Megane είναι πλέον γεγονός. Κι αν τα τρία προηγούμενα μοντέλα διακρίνονταν κυρίως για την άνεση που εξασφάλιζαν στους επιβάτες τους, η νεότερη γενιά του «φωνάζει» από μακριά «Vive le sport!».
Λογικό, αφού το αμάξωμα απέχει πια λιγότερο από το έδαφος, είναι φαρδύτερο, το μπροστινό καπό είναι πιο ογκώδες και οι πίσω αναλογίες είναι πιο μυώδεις. Αποτέλεσμα; Η πρώτη εντύπωση που διαμορφώνει πάντα η εξωτερική εμφάνιση σε προδιαθέτει για ό,τι ακολουθήσει επί της ασφάλτου.
Προτού, όμως, θέσουμε τον κινητήρα σε λειτουργία, αξίζει να ρίξουμε μία ματιά στο εσωτερικό του. Εντάξει, ο (πιο) σπορ χαρακτήρας επιβάλει και κάποιες θυσίες, όπως η μικρή πίσω γυάλινη επιφάνεια ή η αντανάκλαση του ταμπλό στο μπροστινό παρμπρίζ. Κατά τα άλλα, μόνο θετικά σχόλια αποσπά ο θάλαμος επιβατών. Για παράδειγμα, τα δάχτυλα των επιβατών έρχονται σε επαφή με μαλακά υλικά, ενώ, από την πλευρά τους, τα καθίσματα παρέχουν άνεση αλλά και καλή πλευρική στήριξη.
Ακόμα ένα θετικό στοιχείο στο cockpit είναι η ύπαρξη της μεγάλης οθόνης των 8,7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, η οποία θα είναι στάνταρ και σε πολλές εκδόσεις στην Ελλάδα. Από αυτό το… tablet, που στέκεται κάθετα, ρυθμίζονται τα περισσότερα συστήματα του αυτοκινήτου.
Ανάμεσα σε αυτά υπάρχει και το Multi-Sense, μέσω του οποίου μπορείς να επιλέξεις τον βαθμό αμεσότητας του τιμονιού, του δεξιού πεντάλ, ακόμα και το φωτισμό στον πίνακα οργάνων. Στο πρόγραμμα “Sport” μάλιστα, σχηματίζεται πίσω από το τιμόνι ένα στροφόμετρο, ενώ διάφορα σημεία του εσωτερικού ξεχωρίζουν για τις κόκκινες πινελιές τους.
Παρά τις σπορτίφ λεπτομέρειες, πάντως, το νέο Megane δεν είναι ένας… κόκκινος τύπος, αλλά ένας μπλε. Κι αν το κόκκινο σηματοδοτεί το σπορ ύφος, το μπλε έρχεται να υπογραμμίσει την άνεση και την ήπια απόκριση του δεξιού πεντάλ, όταν ο χειριστής του το πιέσει επίμονα.
Αυτό συμβαίνει κατά κύριο λόγο στην diesel έκδοση που οδηγήσαμε, δηλαδή αυτή των 130 ίππων. Μια έκδοση που εφοδιάζεται με πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο 1,6 λίτρων, όπου το εντυπωσιακό στοιχείο είναι η ροπή των 320 Nm.
Έτσι, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι κινητήριοι τροχοί σπινάρουν με επιλεγμένη ακόμα και τη δεύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Καμία έκπληξη επίσης για την κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στα 6,3 λίτρα ανά 100 χλμ., σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδιού. Όσο για την οδική συμπεριφορά, ο παράγοντας «άνεση» κυριαρχεί, την ώρα που ο «σπορ» έχει ανεβάσει κατά πολύ το ποσοστό συμμετοχής του.
Ακόμα πιο ισορροπημένα είναι τα παραπάνω στοιχεία στην κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση των 205 ίππων. Ο λόγος γίνεται, βέβαια, για την εκδοχή GT, η οποία εφοδιάζεται με σύστημα τετραδιεύθυνσης, αλλά και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο ελέγχεται και από paddles πίσω από το τιμόνι. Σε αυτήν την περίπτωση, το ποσοστό συμμετοχής του «σπορ» παράγοντα είναι σαφώς πιο υψηλό.
Η νέα γενιά του Renault Megane αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2016.
Τα νέα RenaultMegane1.6 dCi 130 & 1.6 TCe 205 με μια ματιά
Διαστάσεις (μέτρα): 4,359 / 1,814 / 1,447
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,669
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.598, 1.616
Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 130/4.000, 205/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 320/1.750, 280/2.400
Βάρος (κιλά): 1.318 , 1.392
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 4,0, 7,8
Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 103, 134
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα): 10,0, 7,1 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 198, 230