Μια «ντυμένη» με semi fairing έκδοση του CB1100 φαίνεται πως ετοιμάζει η Honda, με σαφείς αναφορές στο ρετρό racing στυλ των late 70s. To project δυσκολεύει η αερόψυξη αλλά Honda είναι αυτή, όλα τα καταφέρνει!
Οι έχοντες καλή μνήμη, θα θυμάστε το concept CB1100R που παρουσιάστηκε στο μακρινό σαλόνι του Tokyo το 2007, «παρέα» με την naked έκδοση, CB1100, που σήμερα βρίσκεται στην παραγωγή.
Την ίδια τύχη μετά από 8 χρόνια φαίνεται πως θα έχει και το «R», αφού η Honda πρόσφατα κατέθεσε προς κατοχύρωση σχέδια, που αφορούν μια αερόψυκτη sport μοτοσικλέτα με semi fairing. Μπορεί να μην αναφέρεται σε ποια ακριβώς αλλά όπως λέμε σε τέτοιες περιπτώσεις: τι κάνει νιάου – νιάου στα κεραμίδια;
Τα σχέδια αυτά αφορούν στην επίλυση ενός προβλήματος που είχε αντιμετωπίσει η Honda με τον αερόψυκτο τετρακύλινδρο κινητήρα του CB1100, καθότι αερόψυξη, 1.140 κ.εκ. και Euro4 δύσκολα συμβαδίζουν.
Για να επιλύσει αυτό το πρόβλημα στο «γυμνό» CB1100, η Honda σχεδίασε με προσοχή τις ψύκτρες του κινητήρα και χρησιμοποίησε μικρούς «οδηγούς» που κατευθύνουν ψυχρό αέρα στην ευαίσθητη περιοχή της κεφαλής και ειδικά στις εσοχές όπου βρίσκονται τα μπουζί. Έτσι το CB1100 κατάφερε να είναι και αερόψυκτο και να συμμορφώνεται με τις Euro4 προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων.
Τώρα όμως που πρόκειται να τοποθετηθεί fairing στο CB1100R τα πράγματα δυσκολεύουν, αφού όπως είναι προφανές, μειώνεται η ροή του αέρα προς τον κινητήρα.
Τα σχέδια που κατέθεσε η Honda λοιπόν, δείχνουν εσωτερικούς αεραγωγούς στο fairing, να οδηγούν ψυχρό αέρα απευθείας στην κεφαλή και στην περιοχή τον μπουζί, προκειμένου να αποφευχθεί η υπερθέρμανση και να καταφέρουν να έχουν χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Πέραν αυτών -και εφ όσων δεχτούμε ότι τα σχέδια αυτά απεικονίζουν μια πολύ κοντά στην πραγματικότητα εικόνα της μοτοσικλέτας, βλέπουμε δύο πράγματα τα οποία φαίνεται πως αλλάζουν σε σχέση με το πρωτότυπο του 2007.
Το ένα είναι το πλαίσιο, που απεικονίζεται κλειστό, σε σχέση με το ανοικτό που είχε τον κινητήρα ως δομικό στοιχείο στην concept μοτοσικλέτα και το δεύτερο είναι η υιοθέτηση της λύσης του μονού αμορτισέρ με μοχλικόγαι την πίσω ανάρτηση, σε σχέση με τα διπλά μονά αμορτισέρ του πρωτότυπου. Όπως και να έχει, το μόνο που ζητάμε από την Honda είναι να παραμείνει όσο το δυνατόν περισσότερο πιστή στην αρχική σχεδίαση του concept, όταν αυτό μετουσιωθεί σε μοντέλο παραγωγής.
Πηγή: mototriti.gr