Είναι πρωτόγνωρη η ικανότητα των Σουηδών να συνδυάζουν με άριστο τρόπο όλα τα στοιχεία που αναζητά ο απαιτητικός οδηγός.
Η Volvo δίνει μαθήματα ακόμη και στους καθιερωμένους premium κατασκευαστές αυτοκινήτων. Μετά το άριστο XC90, ήρθε το ολοκαίνουργιο S90 για να συνεχίσει την προσπάθεια της μάρκας.
Αφήνω στην άκρη τους τομείς της σχεδίασης, γιατί τους θεωρώ μικρότερης δυσκολίας για έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων λόγω της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών τελευταίας γενιάς, και επικεντρώνω το ενδιαφέρον μου στον καίριο τομέα της ασφάλειας.
Το νέο S90 διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό ένα σύνολο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, που προσδίδουν χαρακτηριστικά ημι-αυτόνομης οδήγησης.
Ξεχωρίζουν το Adaptive Cruise Control (προσαρμοζόμενο cruise control), το Distance Alert (ειδοποίηση προσέγγισης σε προπορευόμενο όχημα), το Lane Keeping Aid (για διατήρηση του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας του), το Lane Departure Warning (ειδοποίηση αν το όχημα τείνει να παρεκκλίνει της λωρίδας κυκλοφορίας του), το Driver Alert Control (που ανιχνεύει την κόπωση στον οδηγό), τα οποία συνδυαστικά με ένα νέο σύστημα, το Pilot Assist, δίνουν τη δυνατότητα ημι-αυτόνομης οδήγησης.
Το Pilot Assist είναι ένα σύστημα ενεργητικής ασφάλειας που κάνει την οδήγηση πιο εύκολη. Αποτελεί εξέλιξη του Adaptive Cruise Control, προσθέτοντας την αυτόματη κίνηση του τιμονιού χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού και αφαιρώντας την προϋπόθεση ύπαρξης προπορευόμενου οχήματος.
Με την ενεργοποίηση του Pilot Assist, το αυτοκίνητο επιταχύνει, επιβραδύνει και στρίβει παραμένοντας στη λωρίδα κυκλοφορίας του, για περιορισμένο χρονικό διάστημα και μέχρι ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, χωρίς να είναι απαραίτητη η ύπαρξη προπορευόμενου οχήματος. Η λειτουργία του Pilot Assist έχει επικουρικό χαρακτήρα.
Η Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product Architecture – SPA) προσφέρει μεγάλες δυνατότητες στους μηχανικούς.
Το ανασχεδιασμένο σύστημα διεύθυνσης, τα διπλά ψαλίδια εμπρός, το καινοτόμο σύστημα ανάρτησης στον πίσω άξονα, σε συνδυασμό με την υψηλή ακαμψία και στιβαρότητα του πλαισίου (περισσότερο από 35% είναι το ποσοστό χάλυβα υπερυψηλής αντοχής – boron steel) συμβάλλουν στην επίτευξη υψηλών οδηγιών χαρακτηριστικών.
Το City Safety ανιχνεύει αυτοκίνητα, εμπόδια, πεζούς, ποδήλατα ή δικυκλιστές και ενεργοποιεί την αυτόματη πέδηση αν δεν αντιδράσει ο οδηγός. Πλέον, η ανίχνευση αυτή περιλαμβάνει και μεγάλα ζώα – ελάφι, αρκούδα, άλογο κ.λπ.
Επίσης, δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα, και σύστημα αποφυγής εκτροπής από τον δρόμο.
Εξοπλίζεται με τελευταίας γενιάς κινητήρες 2.000 κ.εκ. βενζίνης και πετρελαίου Drive-E, οι οποίοι συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.
Πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, D4 190 ίππων η μοναδική προσθιοκίνητη της γκάμας, D5 235 ίππων, τετρακίνητη. Βενζινοκινητήρες Τ6 320 ίππων και Τ5 254 ίππων.
Ολες οι βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι τετρακίνητες (AWD). Τέλος του 2016 θα είναι διαθέσιμη και η plug-in υβριδική έκδοση Τ8 Twin Engine, με συνδυαστική ισχύ 407 ίππων.
Επιτάχυνση 0-100 σε 5,2’’ χλμ./ώρα ροπή 65,3 χλγμ., μόλις 44 γρ. CO2/χλμ., αυτονομία με αμιγώς ηλεκτροκίνηση σχεδόν 45 χλμ. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 49.620 ευρώ.