Ο Λιούις Χάμιλτον άρχισε και τελείωσε το GP της Ουγγαρίας στην κορυφή, κατακτώντας την πρώτη νίκη του τη φετινή σεζόν με το μονοθέσιο της Mercedes, εκμεταλλευόμενος τα λάθη στρατηγικής των αντιπάλων του. Ακολούθησε ο Κίμι Ράικονεν σε έναν… κακό αγώνα της Lotus και ο Ζεμπάστιαν Φέτελ που κωλυσιεργούσε με τη Red Bull πίσω από τον Τζένσον Μπάτον.
Ο Βρετανός πιλότος, μετά από την 3η σερί pole position, αναζητούσε την “παρθενική” νίκη του για φέτος στην ιδανική πίστα. Η Ουγγαρία δεν προσφέρεται για προσπεράσματα και εφόσον ο 28χρονος κατάφερε να διατηρηθεί πρώτος μετά από την εκκίνηση, τίποτα δεν τον επηρέασε στη συνέχεια.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Φέτερ εκκινούσε από τη 2η θέση και παρά την πίεση του Ρομάν Γκροσζάν κρατήθηκε μπροστά του και ακολούθησε τον Χάμιλτον. Ο Γάλλος δεν άφησε απόσταση από τον Γερμανό και τον κυνηγούσε διαρκώς με τη Lotus του, ενώ πιο πίσω υπήρχαν μικρές… εστία από μάχες (ο Νίκο Ρόσμπεργκ βγήκε δύο φορές και άγγιξε τον Φελίπε Μάσα), μέχρι να έρθει ο πρώτος γύρος των πιτ στοπ.
Η συντριπτική πλειονότητα των πιλότων ξεκίνησαν στο GP με μαλακή γόμα, η οποία αποδείχθηκε για πρώτη φορά φέτος ανώτερη των περιστάσεων και άντεξε περισσότερο από τους υπολογισμούς. Τα πιτς δημιούργησαν ορισμένα “τρενάκια” που έπληξαν κυρίως τον Φέτελ, ο οποίος καθυστερούσε πίσω από τον Μπάτον. Από τις αλλαγές στην κατάταξη ο Μαρκ Γουέμπερ έφτασε να προηγείται, ώστε να κάνει ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή των πρωτοπόρων πιλότων. Οι 2 Ferrari, μετά από μία καλή εκκίνηση φτάνοντας στην 4η και 5η θέση με Φερνάντο Αλόνσο και Φελίπε Μάσα αντιστοίχως, άρχισαν να υποχωρούν.
Ο Γκροσζάν τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης σε μία μονομαχία με τον Μάσα, όπου πάτησε τη γραμμή των πιτς και καταστράφηκε ο αγώνας του, ενώ η Lotus φρόντισε να… σαμποτάρει το έτερο μονοθέσιό της, αυτό του Ράικονεν, όταν είχαν φθαρεί τα ελαστικά του και δεν του… επέτρεπαν να κάνει όταν έπρεπε το 2ο πιτ στοπ.
Κερδισμένος βγήκε ο Χάμιλτον, ο οποίος πετούσε στην πίστα, την ώρα που ο Φέτελ βγήκε από το 2ο πιτ στοπ και πάλι πίσω από τον Μπάτον, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Λίγο αργότερα, πίσω από το… κινητό εμπόδιο που ήταν ο Βρετανός, βγήκε ο Γκροσζάν όταν άρχισε να ανεβαίνει μετά από την εξέτιση της ποινής του.
Στο τελευταίο πιτ στοπ ο Χάμιλτον βγήκε πίσω από τον Γουέμπερ, αλλά τον προσπέρασε άμεσα και δεν έχασε άλλο χρόνο. Αυτό ουσιαστικά σήμανε το τέλος της αναζήτησης νικητή (ο Χάμιλτον ισοφάρισε το ρεκόρ νικών του Μίχαελ Σουμάχερ στην πίστα με 4) και η μάχη περιορίστηκε στη 2η θέση, με τον Ράικονεν των 2 πιτ στοπ να βλέπει έναν έναν τους αντιπάλους του να του ανοίγουν χώρο για το 3ο δικό τους. Ο Φέτελ κατάφερε να τον κοντράρει μέχρι τέλος και μάλιστα ο Φινλανδός τον έκλεισε ελαφρά στον 67ο γύρο για να διατηρήσει το θέση του.
Αποτελέσματα
ΘΈ | Οδηγός | Κατασκευαστής | Πόντοι | γύροι | Ταχύτερος γύρος | Θέση | πιτ στοπ | συνολικός χρόνος | Κατάσταση | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hamilton, L. | Mercedes | 25 | 70 | 1:24.647 | 1 | 3 | 1:42:29.445 | τερμάτισε | |
2 | Raikkonen, K. | Lotus | 18 | 70 | 1:25.260 | 6 | 2 | +10.900 | τερμάτισε | |
3 | Vettel, S. | Red Bull Racing | 15 | 70 | 1:24.553 | 2 | 3 | +12.400 | τερμάτισε | |
4 | Webber, M. | Red Bull Racing | 12 | 70 | 1:24.069 | 10 | 3 | +18.000 | τερμάτισε | |
5 | Alonso, F. | Ferrari | 10 | 70 | 1:25.394 | 5 | 3 | +31.400 | τερμάτισε | |
6 | Grosjean, R. | Lotus | 8 | 70 | 1:25.328 | 3 | 4 | +32.200 | τερμάτισε | |
7 | Button, J. | McLaren | 6 | 70 | 1:26.195 | 13 | 2 | +53.800 | τερμάτισε | |
8 | Massa, F. | Ferrari | 4 | 70 | 1:25.176 | 7 | 3 | +56.400 | τερμάτισε | |
9 | Perez, S. | McLaren | 2 | 69 | 1:26.143 | 9 | 2 | +1 lap | τερμάτισε | |
10 | Maldonado, P. | Williams | 1 | 69 | 1:25.597 | 15 | 3 | +1 lap | τερμάτισε | |
11 | Hulkenberg, N. | Sauber F1 | 0 | 69 | 1:26.740 | 12 | 3 | +1 lap | τερμάτισε | |
12 | Vergne, J. E. | Toro Rosso | 0 | 69 | 1:26.491 | 14 | 3 | +1 lap | τερμάτισε | |
13 | Ricciardo, D. | Toro Rosso | 0 | 69 | 1:26.863 | 8 | 2 | +1 lap | τερμάτισε | |
14 | Van Der Garde, Giedo | Caterham | 0 | 68 | 1:27.473 | 20 | 3 | +2 laps | τερμάτισε | |
15 | Pic, Charles | Caterham | 0 | 68 | 1:27.725 | 19 | 2 | +2 laps | τερμάτισε | |
16 | Bianchi, Jules | Marussia | 0 | 67 | 1:28.250 | 21 | 3 | +3 laps | τερμάτισε | |
17 | Chilton, Max | Marussia | 0 | 67 | 1:28.160 | 22 | 3 | +3 laps | τερμάτισε | |
18 | Di Resta, P. | Force India | 0 | 66 | 1:26.608 | 18 | 4 | εκτός | ||
19 | Rosberg, N. | Mercedes | 0 | 64 | 1:25.089 | 4 | 3 | εκτός | ||
20 | Bottas, Valtteri | Williams | 0 | 42 | 1:27.127 | 16 | 2 | εκτός | ||
21 | Gutierrez, Esteban | Sauber F1 | 0 | 28 | 1:29.135 | 17 | 2 | εκτός | ||
22 | Sutil, A. | Force India | 0 | 19 | 1:28.548 | 11 | 1 | εκτός |