Η ιαπωνική εταιρεία αποκαλύπτει και επίσημα τους κινητήρες που θα κινούν επί ευρωπαϊκού εδάφους το νέο super mini της.
Λίγους μήνες μετά την αποκάλυψη του νέου Mazda 2, η ιαπωνική εταιρεία δίνει στη δημοσιότητα τον πλήρη… φάκελο του νέου της μικρού. Πόλος έλξης, μεταξύ άλλων, οι κινητήρες που φιλοξενούνται κάτω από το εμπρός καπό του.
Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τέσσερα μηχανικά σύνολα που στο σύνολό τους πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6, εκ των οποίων τα τρία είναι βενζινοκίνητα. Επί τους ουσίας, όμως, πρόκειται για έναν μόνο κινητήρα, τον 1,5 SkyActiv, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις ισχύος. Πιο συγκεκριμένα, ο μικρότερος εξ αυτών αποδίδει 75 ίππους, ενώ οι αμέσως μεγαλύτεροι 90 και 115 ίππους. Η τελευταία παραλλαγή του, που προφανώς εξασφαλίζει και τις καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ., τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα) συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων καθώς και με το προηγμένο σύστημα i-ELOOP της Mazda, το οποίο μετατρέπει ένα μεγάλο τμήμα της «χαμένης» κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική τροφοδοτώντας πολλές από τις αντίστοιχες λειτουργίες του αυτοκινήτου (κλιματισμό, ηχοσύστημα κοκ) εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό μείωση στην κατανάλωση καυσίμου της τάξης του 5%. Σε ότι αφορά την τελευταία, τα επίσημα εργοστασιακά στοιχεία μιλούν για μέση κατανάλωση της τάξης των μόλις 4,9 λιτ./100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που δεν υπερβαίνουν τα 115 gr για κάθε χλμ.
Ιδιαίτερο επίσης ενδιαφέρον συγκεντρώνει ο ένας και μοναδικός διαθέσιμος πετρελαιοκινητήρας. Πρόκειται για τον 1,5 SkyActiv D, ο οποίος και αποτελεί τον μικρότερο αδελφό του γνωστού μας 2,2 SkyActive D διαθέτοντας ωστόσο έναν αντί για δύο υπερσυμπιεστές μεταβλητής γεωμετρίας. Σύμφωνα με την Mazda, η απόδοσή του φτάνει τους 105 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή του τα 220 Nm. Η μέση κατανάλωση που εξασφαλίζει είναι 3,4 λιτ./100 χλμ., οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 89 μόλις gr ανά χιλιόμετρο, ενώ η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα αγγίζουν αντίστοιχα τα 10,1 δλ. και 178 χλμ./ώρα.