Jaguar XF 2016

Jaguar XF 2016

Η ΧF υιοθετεί πολλές από τις νεότερες τεχνολογικές εξελίξεις της Jaguar όπως συστήθηκαν με την μικρότερη ΧΕ, μεταξύ των οποίων η νέα αρχιτεκτονική της, οι αποδοτικοί κινητήρες, αλλά και η σχεδίαση δημιουργώντας έτσι τον ελαφρύτερο, πιο ευρύχωρο, αεροδυναμικά και τυπικά αποδοτικότερο εαυτό της με εφαλτήριο για τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα τα 4,0 λίτρα και τα 104 γρ./χλμ. αντίστοιχα  .

H βρετανική φίρμα δημοσιοποίησε τις πρώτες λεπτομέρειες για την νέα XF η οποία θα πραγματοποιήσει την πρώτη της, επίσημη δημόσια εμφάνιση στην έκθεση της Νέας Υόρκης την 1η Απριλίου, διαθέτοντας, μεταξύ άλλων, μια νέα αλουμινένια πλατφόρμα που της εξασφαλίζει χαμηλότερο βάρος, νέους αποδοτικούς κινητήρες, μικρότερο μήκος, αλλά και περισσότερη ευρυχωρία σε συνδυασμό με όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν συντελεστεί στις τάξεις της Jaguar.

Η νέα ΧF ακολουθεί το σχεδιαστικό -και όχι μόνο- παράδειγμα της μικρότερης τετράθυρης Jaguar, ΧΕ, μεταβάλλοντας αρκετά τις αναλογίες της σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, αλλά και εμφανίζοντας αεροδυναμικό συντελεστή 0,26. Συνοπτικά, η XF έχει μειώσει το συνολικό της μήκος κατά 0,7 εκατοστά, ενώ παράλληλα έχει «χαμηλώσει» και κατά 0,3 εκατοστά.

Παρά την μείωση του συνολικού της μήκους, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 5,1 εκατοστά στα 2,96 μέτρα εξασφαλίζοντας περισσότερη ευρυχωρία για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος και σύμφωνα με την Jaguar, την πρωτιά στην κατηγορία, ως προς τη συγκεκριμένη παράμετρο.

Εκτός από τα υποσχόμενα νέα επίπεδα άνεσης, το εσωτερικό διαθέτει τις συνήθεις προδιαγραφές πολυτέλειας της Jaguar σε συνδυασμό με την τελευταία λέξη του gadget εξοπλισμού της φίρμας.

Αυτό μεταφράζεται στο InControl Touch Pro σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης το οποίο συνοδεύεται από οθόνη αφής 10,2 ιντσών και διαθέτει τετραπύρηνο επεξεργαστή και σκληρό δίσκο τεχνολογίας SSD. Την εικόνα συμπληρώνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων σε οθόνη TFT 12,3 ιντσών, αλλά και ένα ηχοσύστημα 825 watt με 17 ηχεία.

Πίσω από τις επιφάνειες του μεσαίου sedan των Βρετανών βρίσκεται και μια νέα αρχιτεκτονική η οποία χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου –σύμφωνα με την Jaguar το αλουμίνιο αποτελεί το 75% της συνολικής κατασκευής- συμβάλλει στην μείωση του βάρους έως και κατά 190 κιλά σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή της. H κατανομή του βάρους είναι 50:50, ενώ η στρεπτική ακαμψία του μοντέλου έχει αυξηθεί κατά 28%.

Τις προδιαγραφές της ΧF συμπληρώνει η νέα ανάρτηση η οποία, ακολουθώντας το ίδιο μοτίβο με την ΧΕ, αποτελείται από διπλά ψαλίδια στον μπροστινό άξονα, ενώ στον πίσω υιοθετείται η ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων της Jaguar, Integral Link. Την ανάρτηση συμπληρώνουν τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, ενώ υπάρχει και η επιλογή του συστήματος Adaptive Dynamics το οποίο μπορεί να επιλέγει και να παραμετροποιεί αυτομάτως το βαθμό απόσβεσης από τα αμορτισέρ, αναλόγως με τις συνθήκες.

Η XF θα είναι διαθέσιμη με τους νέας γενιάς κινητήρες της φίρμας Ingenium που συστήθηκαν με την ΧΕ. Έτσι στη βάση της γκάμας πετρελαίου θα βρεθεί ο δίλιτρος τετρακύλινδρος Ingenium με ισχύ 163 ίππων και 380 Nm ροπής. Ο ίδιος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος και σε εκδοχή ισχύος με 180 ίππους και 430 Nm ροπής.

Σε ό,τι αφορά τις επιλογές βενζίνης, το μεσαίο sedan θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη θα εξοπλίζεται με διπλά υπερτροφοδοτούμενο V6 3,0 λίτρων με απόδοση 300 ίππων και 700 Nm ροπής και η δεύτερη και ισχυρότερη, με ίδιας χωρητικότητας V6 ο οποίος με τη συνδρομή μηχανικού υπερσυμπιεστή αποδίδει 380 ίππους και 450 Nm ροπής.

Όλες οι εκδόσεις κινητήρα θα είναι διαθέσιμες με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, ωστόσο στην περίπτωση της diesel βασικής έκδοσης των 163 ίππων θα υπάρχει και η επιλογή μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων, στην αποδοτικότερη «διαμόρφωση» της γκάμας με τιμές κατανάλωσης καυσίμου στα 4,0 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 104 γρ./χλμ.

auto.in.gr

Leave A Response