Στην περίπτωση του, προσφάτως ανανεωμένου, Audi A1 η είδηση δεν προέρχεται από τις ούτως ή άλλως διακριτικές παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματός του, ούτε από τις αναβαθμίσεις που δέχθηκε ο εξοπλισμός του σε μια προσπάθεια να ακολουθήσει τις καταιγιστικές τεχνολογικές εξελίξεις.
Ένας τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης, ο πρώτος στη σύγχρονη ιστορία της Audi, είναι εκείνος που κάνει τη διαφορά, αλλάζοντας τα αριθμητικά δεδομένα και μαζί τις εύθραυστες ισορροπίες στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς.
Το A1 Sportback δεν αποτελεί το μοναδικό supermini που εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο και μάλιστα υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης, ωστόσο, ο κυβισμός του 1,0 λίτρου σε συνδυασμό με τα premium χαρακτηριστικά του «μικρού» Audi οδηγούν στη δημιουργία μιας μοναδικής πρότασης.
Ο τρικύλινδρος TFSI των 999 κ.εκ. δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα μεγαλύτερου κυβισμού σύνολα της γερμανικής φίρμας. Το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου αναπτύσσει πίεση έως και 250 bar και μπορεί να πραγματοποιήσει μέχρι και τρεις ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης.
Αντιστοίχως, η επικάλυψη DLC (Diamond like carbon) των κινούμενων μερών στο εσωτερικό του κινητήρα εξασφαλίζει τον περιορισμό των τριβών-απωλειών, την ίδια στιγμή που ο κατασκευασμένος από αλουμίνιο στροφαλοθάλαμος έχει οδηγήσει το βάρος του τρικύλινδρου συνόλου κάτω από τα 90 κιλά.
Συμπαγής, ελαφρύς και ιδιαίτερα αποδοτικός, ο TFSI του ενός λίτρου παράγει 95 ίππους και 160 Nm ροπής, νούμερα καθ’ όλα ικανοποιητικά αν αναλογιστεί κανείς τον αστικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
Μάλιστα, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι ακόμα καλύτερα αν η Audi είχε επιλέξει ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και όχι εκείνο των πέντε ταχυτήτων με το οποίο το A1 Sportback προσφέρεται.
Η αλήθεια είναι ότι η αραιή κλιμάκωση του πεντατάχυτου κιβωτίου δεν βοηθά τον 1.000άρη κινητήρα να αναδείξει τις πραγματικές δυνατότητές του, επιβάλλοντας στον οδηγό να κινηθεί με μια σχέση κάτω στην προσπάθειά του να ανταποκριθεί σε απαιτητικότερες καταστάσεις.
Λύση έρχεται να δώσει το προαιρετικά διαθέσιμο ημι-αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων (S tronic), ωστόσο, το επιπλέον κόστος των 2.000 ευρώ βαραίνει δυσανάλογα την ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή του «μικρού» Audi.
Aνάμεσα στα στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού οφείλεις να ξεχωρίσεις και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Audi connect, το οποίο περιλαμβάνει – μεταξύ άλλων- σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, ηλεκτρονικό κλιματισμό, ηχοσύστημα με τετρακάναλο ενισχυτή και 8 ηχεία, σύστημα ανοικτής ακρόασης και έγχρωμη οθόνη μεγέθους 6,5 ιντσών.
Κατά τ’ άλλα, ο θάλαμος επιβατών δεν έχει να παρουσιάσει κάποια ουσιαστική διαφοροποίηση σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να καταφύγεις στις όποιες επιλογές εξατομίκευσης προσφέρει το εσωτερικό ώστε να αμφισβητήσεις την απόλυτη κυριαρχία του γκρι.
Ακόμα και αν δεν τα καταφέρεις, πάντως, η υψηλή -για τα δεδομένα της κατηγορίας του και όχι μόνο- ποιότητα κατασκευής, φαντάζει αρκετή ώστε να δικαιολογήσει την επιλογή σου.
Επιστρέφοντας στα μηχανικά μέρη, καθοριστική για την παρουσία του μικρού Audi στην άσφαλτο αποδεικνύεται η αναβάθμιση του συστήματος διεύθυνσης το οποίο απέκτησε ηλεκτρομηχανική και προσαρμοζόμενη στην ταχύτητα του αυτοκινήτου υποβοήθηση.
Έναν περισσότερο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό αναζήτησε και το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας. Το ESC αναπρογραμματίστηκε διαθέτοντας πλέον sport mode και την ικανότητα να διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα τις όποιες τάσεις υποστροφής.
Σε κάθε περίπτωση πλαίσιο και ανάρτηση παραπέμπουν με τις αντιδράσεις τους σε προτάσεις μεγαλύτερων διαστάσεων. Αν και είναι προφανές ότι δεν έχεις να κάνεις με την ισχυρότερη-ικανότερη έκδοση στην γκάμα του ανανεωμένου A1, το μικρό Audi δεν πρόκειται να προδώσει την εμπιστοσύνη σου.
Μάλιστα, για εκείνους που δεν αναζητούν τις απόλυτες επιδόσεις, η παρουσία του τρικύλινδρου κινητήρα, μόνο ως πλεονέκτημα μπορεί να μεταφραστεί, βλέποντας την κατανάλωση καυσίμου να κινείται, σε πραγματικές συνθήκες, ακόμα και κάτω από τα 6,0 λίτρα/100 χλμ.
Κίνητρο για την αγορά του μικρότερου σε ισχύ και κυβισμό Audi A1 Sportback αποτελεί δίχως καμία αμφιβολία η τιμή των 16.840 ευρώ ή ακόμα και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας που εξασφαλίζει σήμερα η έκδοση των 999 κ.εκ.